Projektplanering !

Här kommer projekplaneringen jag helt glömde bort att lägga in.

V.2 ska jag ha införskaffat tygerna, (Slutgilitiga tyget, tyllet, foder)
Och ha valt ut kedjorna till armarna. Jag valde vilka kedjor men tog fel färg. Byter när jag är i Karlstad nästa gång, hann inte igår.

v.3

Måndag:
Denna dagen kommer jag tillbringa tiden i skolan pga resurser jag inte har hemma.
Ska rita ut alla mönsterdelar.
Overlocka alla delar
Om det hinns ska jag även sy ihop överdelen och kjolstyckena i varann för att se att allt matchar och är rätt storlek, vidd o.s.v.
(Det kan förekomma problem vid overlock med färg o.s.v. Så det kan ta mer tid än vad jag räknat med)

Tisdag:
Om det förekom några problem under gårdagen ska jag fortsätta där jag slutade men förhoppningsvis kan jag gå vidare.
Jag ska rynka kjolstyckena (Överkjolen, underkjolen, tylle men inte fodret.
Jag ska fixa iordning så att fodret sitter i överdelen av klänningen och sy ihop dem.
Om det hinns kanske jag också sätter ihop över- och under-delen.

Onsdag:
Om även här gårdagen gick bra så fortsätter jag och sätter ihop fodret och har förhoppningsvis en hel klänning vid dagens slut efter alla tygdelar är på plats.

Torsdag:
Branäs!

Fredag:
Så om jag fick en hel klänning på onsdagen så har jag bara detaljerna att sätta dit. (Kedjorna och den eventuella gigantiska rosetten som ska vara bak)


Förhoppningsvis hinner jag så långt som jag vill men jag kämpar hårt denna vecka så jag kan fokusera på allt annat ett tag ;)
Och kan kanske till och med börja med projektboken !


Denna planering är endast en sorts vägledning så ni har en aning vad jag planerat att göra under veckan och jag har en planering att försöka följa så gott jag kan.
Men om det kommer att bli som vanligt med min otur kan det bli lite förseningar pga symaskins-problem.

Jag kommer att lägga in dagarna och kommentera planeringen varje dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0