Måndagens kommentar !

Måndag:
Denna dagen kommer jag tillbringa tiden i skolan pga resurser jag inte har hemma.
Ska rita ut alla mönsterdelar.
Overlocka alla delar
Om det hinns ska jag även sy ihop överdelen och kjolstyckena i varann för att se att allt matchar och är rätt storlek, vidd o.s.v.
(Det kan förekomma problem vid overlock med färg o.s.v. Så det kan ta mer tid än vad jag räknat med)

Ja, igår var jag i skolan och arbetade. Jag klippte ut alla tyg-delarna frutom fodret men det är inte bråttom så jag klipper ut alla foderdelarna och zickzackar runt så att det inte fransar sig. Så overlockar jag när jag är tillbaka på skolan.
Jag rynkade även alla delar till kjol-styckena så som ni såg i förra inlägget så är den färdigrynkad och underkjolen ska sys ihop så att det blir en riktig kjol för nu är det som en "kappa".

Idag ska jag sy ihopöverdelen, klippa ut foderdelarna och rynka tyllet.
Ska även försöka hinna med att zickzacka foderdelarna.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0